SAMMANFATTNING!!

De senaste tva veckorna har varit saaaaaaaa bra!! kan inte minnas nar jag garvade sa mycket som jag gjort!! ni vet nar man far panik for att man inte far tillrackligt med luft, nar man ar nara att kissa pa sig och nar man skriker rakt ut for man inte vet vart man ska gora av all gladje!
har nedan foljer en sammanfattning over vad vi gjort, tyvarr inga bilder. de far ni se senare,formodligen nar svensk mark ar intagen igen.

25:e - jag, agnes, soder och whalle tog flyget upp till Cairns ifran Melbourne. kliver av flygplanet och mots av en vagg av outhardlig varme. svetten borjar rinna, ordagrant rinna pa ca en sekund. hittar en taxi och tar oss in mot cairns centrum dar vart hostel lag. checkar efter manga om och men in efter ca fyra timmars vantan ute i varmen.

26:e - tillbringar dagen ute i en stekande het sol. fordiver sedan kvallen med overtrotthet, asgarv och mat pa natt trevligt utestalle.

27:e - hoppar pa bussen 07.20 som ska ta oss upp i regnskogen. ett gang med svenska killar hoppar ocksa pa, dessa killar kommer sedan visa sig vara hur skona som helst och stora delar av kvarvarande tid i Cairns spenderas tillsammans med dem. Forsta stoppen pa var tur var en djurpark dar de visade djuren man kunde raka stota pa ute i regnskogen, ormar, spindlar, krokodiler, faglar och annat mysigt. Darefter aker vi vidare mot en sotvattens fors mitt inne i djungeln dar ett efterlangtat bad tas!! Efter det vidare mot krokodilsafari dar vi faktist fick se levande vilda krokodiler ute i djungeln. Darefter vidare mot vart hostel mitt ute i djungeln. Dar inforskaffade vi alkohol och sa tog vi och stockholmsgrabbarna oss ut i regnskogen till en sotvattenssjo for att avnjuta nagra timmar av fullstandig livsnjutning. Kvallen fordrivs sedan tillsammans med alkoholen, djungeln, ap ackliga djur, vandring genom en kolsvart djungel mitt i natten (gor jag aldrig i hela mitt liv om igen, glad att jag overlevde), sjuka upptag och ett och annat asgarv.

28:e - lagom sega och fullstandigt uttorkade tar vi varsin vattenflaska och borjar vandra i djungeln, langs sjukt fina strander for att ta oss upp pa en utsiktsplats som slar det mesta. milslanga strander och kristallklart vatten.

29:e - 07.50 kliver vi pa baten som ska ta oss ut till stora barriarrevet. magiskt!! dar snorklades det, dyktes det och badades i overkliga miljoer. djur som nemofisken, rockor, skoldpaddor och andra overkliga fiskar skadades. hur fint som helst!! pa kvallen sammanstralade vi oss med stockholmskillarna och intog alkohol. det vankades utgang och vi hamnade pa ett riktigt trevligt stalle. dansgolven bestod av bord, det fanns lianer och pinnar att hanga och slanga i (finns knappt ett kort pa whalle da han inte ser ut som en apa hangandes uppe i luften). darefter badades det i vattenspridare och pooler och sen var det dags for stockholmskillarna att ta sig direkt till flygplatsen for att flyga ner till sydney, jag var inte avundssjuk!

30:e - allmant seg dag, kollades lite i affarer och jag blev sjuk. feber, halsont och sa javla forskyld.

31:e - tog flyget ner till brisbane. jag intog hotellrummet for att vila och bli av med sjukdom medans agnes, whalle och soder gjorde brisbane pa 2 timmar. sedan blev det nyarsmiddag och fyrverkerier. lite storre firande an hemma om man sager sa. grymt!! vid tva tiden tog jag och soder som ocksa kande sig hangig bestlut om att ga hem och lagga oss. agnes och whalle fortsatte vidare till strippklubb, de pastod sig ha haft riktigt trevligt.

1:e - tog sovmorgon och avnjot en morgon pa hotell, underbart!! sedan vantade en sju timmar lang bussresa upp till hervey bay. absolut jatte segt pa nuyarsdagen!! anlande till det vidrigaste hostlet nagonsin. skitigt, varmt, ghundra grader varmt och allmant otrevligt.

2:e - packade in vart pick och pack i jeepar!! vi fyra, en svensk och tva hollandare. tog oss ut till fraiser island. akte jeep genom djungeln, pa stranderna och tittade pa riktigt fina platser. pa kvallen var det dags for camping mitt ute i ingenstans. talt sattes upp och soder fick uppdrag att grava en toalett mitt ute i djungeln at oss, riktigt mysigt att sitta dar bland alla djur och forsoka gora sina behov! pa kvallen blev det grillning och trevligheter. de andra drack alkohol och jag holl mig till saft pa grund av sjukdom. jag gick och la mig tidigt, de andra fordrev tiden nere pa stranden sittandes pa ljugarbanken. hort en del sjuka historier, de blev attackerade av dingos och trackade pa en dansk. Super mads, super mads!! vid tre tiden kom de och gjorde mig sallskap i ett ca hundra grader varmt talt. dar sov vi, eller forsokte iallafall sova, li stort satt liggandes pa varandra och blota av rinnande svett. det gick inte sa bra att sova kan jag lova!!

3e - vaknade, packade ihop vara saker och in med det i jeepen. forsatte var fard mot en sotvattenflod nanting dar vi lag och badade och solade halva dagen. fortsatte sedan langs med stranden till en sjuk utsiktsplats. darifran sag man ett kristallklart hav dar fiskar och rockor kunde skadas och aven hur fina strander och miljoer som helst. pa kvallen packade vi upp talten och grillade igen. sangen lockade tidigt med tanke pa somnbrist och att klockan skulle ringa ca 05.00 dagen darpa. efter en timme i taltet drar en javla storm in over oss. whalle springer ut och lagger over regnskydd med vissa brister. efter ett tag ar taltet fyllt med vatten och att sova denna natt gick inte mycket battre an natten innan.

4:e - denna dag var det riktigt skitvader. vi besokte lite sotvattensjoar och blev ihjalbitna av mygg. med tanke pa nattens storm var "vagarna" inne i djungeln inte de basta och ett och annat trad fick grabbarna ta hand om. min dag forgylldes av att jag fick se en orm, skulle ga pa nan vidrig toa ute i djungeln, kollar upp i taket och dar kravlar en orm omkring, da gick det snabbt vill jag lova!! fick aven se delfiner ute i havet. pa kvallen akte vi tillbaka till hervey bay, chechade in pa ett nytt hostel och decka i stort satt direkt pa grund av somnbrist.

5:e - en sju timmar lang bussresa ner till brisbane igen vantades. dar skilldes vara vagar at. jag och agnes har stannat en natt i Brisbane och Soder och Whalle fortsatte ner till Byron Bay for att ta sig hem till Sverige pa lordag igen. natten som varit var en upplevelse i sig. vi vackts vid tva tiden upp av en apfull kille som stapplar in i vart rum. han tar sig upp i sangen over agnes och borjar prutta, fora en massa ovasen och vara allmant acklig. efter ett tag borjar han aven spy i sangen och dar under ligger agnes. hon flyger upp ur sangen, springer ut till receptionen i trosor och t-shirt, hamtar nan som jobbar pa hostlet som sedan kastar ut killen pa gatan. stackarn! eller inte..

idag - vantar pa att klockan ska bli 13.15, da hoppar vi pa bussen ner till surfers paradise! efter surfers blir det byron och sen sydney.

NU AR JAG SA JAKLA TROTT PA ATT SKRIVA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! fy vad jobbigt och jag ar impad ifall nagon orkat lasa allt detta. men iallafall, nu vet ni vad som hant och nu drojer det nog ett tag till innan ni far en ny update.

ta hand om er, forsatt sakna oss och ha det sa bra!

vi saknar er, LOVE emelie och agnes.


Kommentarer
Postat av: Mamma Marie

Hej, jag är jätteglad att du skriver Emelie och jag orkar läsa varenda ord!!!Kram från Mamma M

2010-01-06 @ 10:30:41
Postat av: Mamma Annika

Jag tog mig också igenom all text, låter helt underbart! Kram mamma Annika

2010-01-06 @ 10:33:33
Postat av: Pania

Jag har också läst allt, superintressant!! :D Hahaha, fulla killen asså, så jävla läskigt

2010-01-06 @ 12:28:18
URL: http://paniat.blogg.se/
Postat av: miriam

åh. vad härligt ni verkar ha det! NJUT UNGDOMAR.

2010-01-06 @ 13:32:38
Postat av: Tess

Även jag tog mig igenom all text. Låter så himla underbart och jag är absolut inte avundsjuk ;) Själv sitter man i ett svinkallt Oslo och väntar på att få åka hem till Linköping. Lite sorgligt att lämna david men skönt att få komma hem till vardagen. Behöver ni en guide i Oslo någon gång, ring mig. :D Nej men fortsätt att leva livet och lev lite åt mig också. Saknar er mina små jäntor, Kärlek <3

2010-01-06 @ 15:01:21
Postat av: Anonym

jag orkade också (: fy fan vad underbart ni har det, är sjukt avundsjuk! men njut verkligen, här hemma är det liksom 15 minus och halvsnöstorm, skit kul.. not. och fan vad jag behöver rastas, men men.. jag håller tillgodo ett tag till, skönt att ni inte ska vara borta allt för länge till! ha det underbart nu pullor (agnes jag vet hur mkt du älskar det ordet!) och jag säger som terese, lev lite åt mig också! saknaden är STOR! <3 pusspuss

2010-01-06 @ 17:07:20
Postat av: Sofie

Jag är hur avundsjuk som helst! Men jag har nu haft ett långt jullov (sen 17.e december) och det har varut superbra. Idag var familjen Ottosson och Daniel i simhallen, att vara där är det närmaste utlandet jag har kommit, tänkte på den fuktiga luften där inne... Vill verkligen inte börja skolan på måndag men efter att ha haft ett toppenlov, med daniel hemma hela tiden änns det ändå okej. En resa till Island är även planerad i februari. Imorgon ska vi åka skridskor :) Ha det nu toppenbra och njut varenda sekund. Jag saknar er här hemma! Puss&kram mina kära vänner <3

2010-01-06 @ 21:22:17
Postat av: Whalle

tok-bra sammanfattning! många sköna minnen kom tillbaka nu och de i kontorslandskapet undrar varför jag sitter och garvar :) kos dere!

2010-01-14 @ 16:51:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0